De Sensitieve Ziel

"Am I too much for the world, or is the world too much for me"

 

Coaching en begeleiding voor hooggevoelige vrouwen

Hoogsensitief zijn is een prachtige eigenschap, zodra je weet hoe je ermee om moet gaan! Als je bij jezelf herkent waar je van overprikkeld raakt en dit kan omdraaien om er je kracht van te maken, zal hoog sensitiviteit je heel veel moois brengen.

 

Als ervaringsdeskundige begrijp en weet ik als geen ander waar jij als hoogsensitief persoon tegenaan loopt. Vanuit mijn kennis over HSP, mijn eigen ervaring, mijn opleiding en mijn intuïtieve vermogens bied ik begeleiding, coaching en healing aan voor HSP’s. Door gesprekken, inzicht, verschillende oefeningen en technieken bied ik handvatten om te leren omgaan met je HSP en er je kracht van te maken. Ik kan je helpen om te leren gaan met prikkels, jezelf af te beschermen en beter voor jezelf te zorgen, waardoor je uiteindelijk het mooie van je sensitiviteit kan ervaren.

 

Naast coaching werk ik met verschillende methodes, o.a.:
Mindfullness, Meditatie & visualisatie oefeningen, energie-oefeningen, innerlijk kind werk, intuitief en energetisch werk, healing en reading.

Omdat ieder mens uniek is zal ik per persoon en situatie kijken wat er nodig is en een methode toepassen die het beste past.

Overige informatie

Eventueel kennismakingsgesprek (telefonisch) is gratis. Tijdens een kennismakingsgesprek kun je ervaren of je een goed gevoel hebt bij mij. 

De 1 op 1 sessie duurt 75 minuten. 

Vervolgsessies duren 60 tot 75 minuten.

Tarief voor een 1 op 1 sessie bedraagt 60 euro.

 

Tarief voor een traject van 5 sessies bedraagt 280 euro.

(dit is incl. werkboek-naslagwerk).

 

 ** Vaak reserveert je werkgever een budget voor ontwikkeling van personeel. Als werknemer kun je aanspraak maken op dit ontwikkel budget en dit besteden aan coaching, training of opleiding. Vraag je werkgever of hij/zij wil investeren in je groei en ontwikkeling of reïntegratie bij Burn Out of overspannenheid. Wanneer de werkgever bereid is de kosten te betalen, zal ik na het eerste gesprek in overleg met jou en je werkgever een offerte opstellen voor de werkgever en zullen de kosten direct aan de werkgever in rekening gebracht worden.

 

Nadere info:

 
Hoogsensitief is een woord waar de laatste tijd veel over geschreven of gesproken is. Wat betekent nu eigenlijk hoogsensitief? Er zijn veel verschillende mensen en dus ook veel verschillende hoogsensitieve mensen. Niet iedereen is hetzelfde en voldoet dus aan dezelfde eigenschappen. Globaal kan je stellen dat een hoogsensitief mens gevoeliger is voor indrukken en subtieler nuances waarneemt dan de gemiddelde mens.

Herken je jezelf in meer dan een van de volgende eigenschappen dan zou het kunnen zijn dat je hoogsensitief bent.

  • Onuitgesproken negatieve gevoelens van anderen en boze mensen maken je van streek.

  • Je neemt veel in je op zodat je eerder overprikkeld bent.

  • Je werkt het liefst in je eigen werktempo.

  • Hongergevoel/niet op tijd eten heeft een grote invloed op je stemming.

  • Je kan, als je erg moe bent, moeilijk in slaap komen.

  • Je neemt veel subtiele signalen waar die anderen vaak niet opmerken.

  • Je zintuigen werken allemaal heel goed. Je bent daardoor sneller overprikkeld.

  • Heftige geluiden lijken diep tot in je lichaam door te dringen.

  • Je bent meer dan een beetje geïnteresseerd in spiritualiteit en bewustwording.

  • Je bent heel leergierig.

  • Je hebt een zeer rijk fantasieleven.

  • Je bent vaak bezig met andere mensen, bijvoorbeeld wat denken ze van mij?

  • Je kunt ineens totaal uitgeput zijn als je met mensen samen bent.

  • Je hebt sneller last van darmklachten en/of hoofdpijn.

  • Je bent heel pijngevoelig.

  • Je hebt regelmatig behoefte aan stilte en rust (de natuur doet wonderen bij je).

  • Je houdt van een gesprek met diepgang.

  • Je vindt het moeilijk om een grens te stellen.

  • Je bent een echte denker.

  • Je hebt de neiging om je soms af te zonderen.

  • Je ambieert meestal niet een harde en ambitieuze zakelijke carrière.

  • Je merkt snel storingsfactoren op in je omgeving.

  • Je hebt een opvallende afkeer tegen geweld, onrecht en onrechtvaardigheid.

  • Je Curriculum Vitae is lang en divers.

  • Je bent een perfectionist. Je leeft regels na om afkeuring en commentaar van anderen te voorkomen. Bang om fouten te maken.

  • Je zet jezelf vaak op de laatste plaats.

 

Hoogsensitief als last

Op het moment dat je nog niet hebt leren omgaan met je hoogsensitiviteit kan je veel eigenschappen die je bezit als een last ervaren. Je voelt bijvoorbeeld haarfijn aan hoe het met andere mensen is gesteld en ja, ga dan maar eens een middagje lekker winkelen in de Bijenkorf. De omgang met mensen die vol met onverwerkte emoties zitten, ervaar je mogelijk als een last. Je kunt je soms helemaal uitgeput voelen. Vaak is het zo dat je in eerste instantie niet eens weet dat je haarfijn aanvoelt hoe het met andere mensen gesteld is. Je wordt in dat geval gewoon overdonderd door emoties en gevoelens van anderen en daarbij door die van jezelf. Het is alsof alles wat buiten je gebeurt, binnen in jou plaatsvindt.

 

Ik heb al eerder genoemd dat bij hoogsensitieve mensen in een groot aantal gevallen de zintuigen heel goed ontwikkeld zijn. Dat kan betekenen dat geuren, geluiden en beelden in al hun heftigheid bij je binnen komen. Daarnaast ervaart het lichaam mogelijk snel sensaties van bijvoorbeeld voeding, drank, storm, heftige ruzies of televisie-programma's.

 

Al deze bovengenoemde eigenschappen verschillen van persoon tot persoon. Sommigen herkennen zich in alle eigenschappen die worden genoemd, anderen herkennen zich maar in enkele eigenschappen. Het maakt niet uit. Je hoeft niet aan alles te voldoen. Waar het om gaat is om datgene wat je als een last ervaart, om te buigen tot een gave of een voor jou aanvaardbaar niveau.

 

Van een last een gave maken

Hoe maak je nu van een last een gave. Het is om te beginnen belangrijk dat je goed bij jezelf leert blijven, inzicht krijgt in bepaalde gedachtepatronen en jezelf leert accepteren. Op het moment dat je goed bij jezelf kunt blijven kan je onderscheiden wat van jezelf is en wat van een ander. Inzicht in je gedachtepatronen zorgt ervoor dat je gemakkelijk in het hier en nu kan blijven, je gedachten leert bekijken van een afstand en ontdekken dat je ze niet bent. Jezelf accepteren zorgt er onder andere voor dat je goed voor jezelf gaat zorgen; pas op dat moment kan je ook goed voor anderen zorgen. Hier gaan we allemaal aan werken tijdens de sessies.