De Sensitieve Ziel

"Am I too much for the world, or is the world too much for me"

 

Coaching en begeleiding voor hooggevoelige vrouwen

Hoogsensitief zijn is een prachtige eigenschap zodra je weet hoe je er mee om moet gaan. Als je bij jezelf herkent waar je van overprikkeld raakt en dit kan omdraaien om er je kracht van te maken, zal hoogsensitiviteit je heel veel moois brengen.

 

Hoogsensitief is een woord waar de laatste tijd veel over geschreven is. Wat betekent nu eigenlijk hoogsensitief? 

 

Er zijn veel verschillende mensen en dus ook veel verschillende hoogsensitieve mensen. Niet iedereen is hetzelfde en voldoet dus aan dezelfde eigenschappen. Globaal kan je stellen dat een hoogsensitief persoon gevoeliger is voor indrukken en subtieler nuances waarneemt dan de gemiddelde mens.

 

Als ervaringsdeskundige begrijp en weet ik als geen ander waar jij als hoogsensitief persoon tegenaan loopt. Vanuit mijn kennis over HSP, mijn eigen ervaring, mijn opleiding en mijn intuïtieve vermogens bied ik begeleiding en coaching aan voor HSP’s. Door gesprekken, inzicht, verschillende oefeningen en technieken bied ik handvatten om te leren omgaan met je HSP en er je kracht van te maken. Ik kan je helpen om te leren gaan met prikkels, jezelf te beschermen en beter voor jezelf te zorgen, waardoor je uiteindelijk het mooie van je sensitiviteit kan ervaren.

 

Naast coaching werk ik met verschillende methodes, o.a.:
Mindfullness, Meditatie & visualisatie oefeningen, energie-oefeningen, innerlijk kind werk, intuitief en energetisch werk, healing en reading.

Omdat ieder mens uniek is zal ik per persoon en situatie kijken wat er nodig is en een methode toepassen die het beste past. 

 

Overige informatie 

Eventueel kennismakingsgesprek (telefonisch) is gratis. Tijdens een kennismakingsgesprek kun je ervaren of je een goed gevoel hebt bij mij.  

De eerste sessie duurt ruim 75 minuten.  

 

Tarief voor de 1e sessie bedraagt: 75 euro 

Vervolgsessie duurt 60 minuten. 

Tarief voor een vervolgsessie bedraagt 60 euro. 

 

Trajectprijzen 

- Tarief voor een traject van 3 sessies van 1,5 uur: 245 euro

- Tarief voor een traject van 5 sessie van 1,5 uur: 375 euro 

- Tarief voor een traject van 10 sessie van 1,5 uur: 700 euro

(genoemde trajectprijzen zijn incl. werkboek-naslagwerk, ingesproken meditaties, schriftelijk verslag en nazorg).

 

 ** Vaak reserveert je werkgever een budget voor ontwikkeling van personeel. Als werknemer kun je aanspraak maken op dit ontwikkel budget en dit besteden aan coaching, training of opleiding. Vraag je werkgever of hij/zij wil investeren in je groei en ontwikkeling of reïntegratie bij Burn Out of overspannenheid. Wanneer de werkgever bereid is de kosten te betalen, zal ik na het eerste gesprek in overleg met jou en je werkgever een offerte opstellen voor de werkgever en zullen de kosten direct aan de werkgever in rekening gebracht worden.

 

 

 

Hoogsensitief als last

Op het moment dat je nog niet hebt leren omgaan met je hoogsensitiviteit kan je veel eigenschappen die je bezit als een last ervaren. Je voelt bijvoorbeeld haarfijn aan hoe het met andere mensen is gesteld en ja, ga dan maar eens een middagje lekker winkelen in de Bijenkorf. De omgang met mensen die vol met onverwerkte emoties zitten, ervaar je mogelijk als een last. Je kunt je soms helemaal uitgeput voelen. Vaak is het zo dat je in eerste instantie niet eens weet dat je haarfijn aanvoelt hoe het met andere mensen gesteld is. Je wordt in dat geval gewoon overdonderd door emoties en gevoelens van anderen en daarbij door die van jezelf. Het is alsof alles wat buiten je gebeurt, binnen in jou plaatsvindt.

 

Van een last een gave maken

Hoe maak je nu van een last een gave. Het is om te beginnen belangrijk dat je goed bij jezelf leert blijven, inzicht krijgt in bepaalde gedachtepatronen en jezelf leert accepteren. Op het moment dat je goed bij jezelf kunt blijven kan je onderscheiden wat van jezelf is en wat van een ander. Inzicht in je gedachtepatronen zorgt ervoor dat je gemakkelijk in het hier en nu kan blijven, je gedachten leert bekijken van een afstand en ontdekken dat je ze niet bent. Jezelf accepteren zorgt er onder andere voor dat je goed voor jezelf gaat zorgen; pas op dat moment kan je ook goed voor anderen zorgen. Hier gaan we allemaal aan werken tijdens de sessies.